Novice

11.07.2003

Kia Opirus za zahtevnejše kupce
Dnevnik, 5. julija 2003

Opirus, zamisel za ime so dobili po trgovskem mestu Ophir v nekdanji Mezopotamiji, je namreč avtomobil, s katerim želijo prodreti tja, kjer je bila Kia do zdaj navzoča v glavnem le na domačem trgu – torej »lovijo« zahtevnejše kupce. In kot vse kaže, ima opirus vse, kar ima tudi konkurenca.
Korejska tovarna avtomobilov Kia razširja globalna obzorja. Po zelo uspešnem »mehkem« terencu Sorento se zdaj podaja tudi na zahteven trg osebnih avtomobilov višjega razreda, njeno orožje pa nosi ime Opirus.

Drugačnost

No, če vas bo ob prvem pogledu na ta novi avtomobil prešinila misel, da ste kakšno oblikovno potezo že videli na katerem drugem avtomobilu, se ne boste zmotili. Sprednje luči spominjajo recimo na mercedesa, zadnji del na kakšno ameriško veliko limuzino kova buick ali kaj podobnega. A to pravzaprav ni nič slabega, avtomobili v tem segmentu so si, hočeš ali nočeš, lahko precej podobni, kajti okus kupcev si je v marsičem podoben. Pri Kii dodajajo, da je takšna oblikovna sorodnost v vzhodni Evropi ali Aziji le še prednost.
Opirus, v katerega razvoj je bilo v štirih letih vloženih 162 milijonov evrov, »počiva« na skupni platformi, kakršna je tudi v modelu hyundai equus (v Evropi tega avtomobila ne poznamo), od združitve s Hyundaijem pa si prizadevajo, da bi v prihodnjih štirih letih s 27 različnih platform prišli na osem skupnih zasnov. Oblikovno je torej opirus nekakšna mešanica »že videnega«, kar pri Kii imenujejo neoklasicizem, a vseeno avtomobil posebno zaradi samosvoje maske deluje dovolj drugače kot njegovi neposredni konkurenti.

Velikost kot prednost

V dolžino ta mega limuzina meri skoraj 5 metrov, v višino 1,49 in v širino 1,85 metra, torej lahko sklepate, da je tudi v notranjosti več kot dovolj prostora, prtljažnik na primer meri 440 litrov. In ga tudi je, saj ima opirus vse, kar naj bi taki avtomobili imeli. Seznam opreme je izredno dolg (od lektrike na vsakem koraku, klima naprave, ESP in ABS sistemov, nadzora zdrsa pogonskih koles TCS in še bi lahko naštevali), na armaturni plošči in volanskem obroču najdemo še žlahtni les, sedeži pa so oblečeni v usnje.Sicer pa je vse oblikovano s poudarkom na uporabnosti, Voznik bo imel vse pri roki, upravljanje opirusa pa je tudi preprosta stvar.

Bogata osnovna oprema

Za zdaj je na voljo le samodejni petstopenjski menjalnik, na katerega so pri Kii lahko ponosni, in se odlično poda edinemu motorju, ki je trenutno predviden za Kiin vrh ponudbe. Poleg nežnega in hitrega delovanja menjalnik omogoča tudi sekvenčni način prestavljanja, tako da voznik lahko izkoristi moč motorja. V začetku bo tudi ta na voljo le v eni različici, in sicer gre za bencinski motor V6 s 3,5 litra delovne prostrnine iz serije Sigma (enak motor vgrajujejo tudi v model Sorento). Motor je klasični velikoprostorski šestvaljnik, ki poganja sprednji kolesi, deluje pa izredno tiho in nežno. Poleg tega bo voznika razveselil z 203 konji moči, ki so na voljo pri 5500 vrtljajih, največji navor pa je 304 Nm pri 3500 vrtljajih. Konji kar dobro opravijo s 1800 kilogrami »suhe« teže, največja teža vozila znaša skoraj 2,3 tone.

V Sloveniji oktobra

O cenah Opirusa, ki ga izdelujejo v Koreji (letna proizvodnja je za zdaj 35.000 vozil, ki se bo v prihodnjem letu povečala na 60.000 vozil), za zdaj še niso mogli veliko povedati, zelo verjetno pa je, da se bo vrtela okoli 30.000 do 35.000 evrov, torej približno med sedmimi in osmimi milijoni tolarjev, predviden začetek prodaje v Sloveniji pa je oktobra letos. Kia načrtuje, da bo na trgih zahodne Evrope prodala okoli 5000 opirusov na leto, kar bi bilo približno 5 odstotkov trga vozil tega segmenta s 3,5-litrskim V6 bencinskim motorjem. V centralni Evropi pa je načrtovana prodaja 1000 Opirusov.

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih