Novice

11.07.2003

Opirus dviguje ugled Kie
Delo, 5. julija 2003

Evropejci smo čudna bitja in na tako dragem avtomobilu želimo videti le kakšno zvezdo, propeler ali štiri povezane kroge. Vstop v Opirusa je zato nujno povezan s predsodkom in bolj kritičnim pregledom.
Ob omembi, da bo na približno osem milijonov tolarjev vrednem štirikolesniku nalepljena značka Kia, se marsikdo nasmehne. Evropejci smo čudna bitja in na tako dragem avtomobilu želimo videti le kakšno zvezdo, propeler ali štiri povezane kroge. Vstop v Opirusa je zato nujno povezan s predsodkom in bolj kritičnim pregledom.

Bogata serijska oprema
Na predstavitvi so nas čakale le limuzine s 3,5-litrskim bencinskim motorjem 6, petstopenjskim menjalnikom (z možnostjo ročnega pretikanja), usnjeno notranjostjo, dvodelno samodejno klimatsko napravo, številnimi varnostnimi dodatki (med drugim prvič pri Kii tudi serijski ESP, vgrajeni so ABS, BAS, EBD in TCS), navzven pa so vzbujale pozornost s 17-palčnimi litimi platišči in ksenonskimi žarometi. Ha, smo si rekli. Preskušali bomo najboljše, naprodaj pa bodo okleščene različice brez opreme za udobje, pa še za klimo bodo hoteli doplačilo. In se hudo ušteli.

Neoklasična in zanimiva oblika

Zgoraj opisani Opirus je namreč edini, ki bo, v Sloveniji od oktobra naprej, na voljo evropskim kupcem. Opremljen natanko tako, kot smo zapisali, z usnjem vred. Le lita platišča bodo pri nas 16-palčna. Vprašanje pa je, ali ne boste avtomobila prej opazili zaradi zanimive, drugačne zanimivosti. Dovolj elegantna je, pri Kii pravijo, da brezčasna in neoklasična. S to opredelitvijo se borijo proti mjenjem, da je sprednji del posnet po mercedesu razreda E, medtem ko je zadek iz učbenikov prerisana, a posodobljena oblika ameriških nadstandardnih limuzin. Zunaj bodo avtomobil gledali drugi, znotraj pač le srečni lastniki in njihovi sopotniki. Načeloma gre za petsedežno limuzino, a je zadaj bolje, če sta tam samo dva, saj potem lahko spustita naslonjalo za roke, v katerem sta poleg standardnih držal za pločevinke prostor tudi stikali za ogrevanje zadnjih dveh sedal. Če vas bo zeblo, si boste usnje seveda lahko ogreli tudi na sprednjih sedežih, ki sta nastavljiva z električno pomočjo – voznikov kar v osem smeri. Elektrika prav tako sodeluje pri prilagajanju globine in višine volanskega obroča.
Volan je relativno velik, polovica ga je oblečenega v usnje in polovica v les. Na njem so našli prostor za tipke tempomata.

Veliko varnostne opreme

Za varnost potnikov skrbita poleg zdaj že nepogrešljivih čelnih in bočnih zračnih zračnih varnostnih blazin še para bočnih varnostnih blazin na zadnjih sedežih in zračnih varnostnih zaves. Sprednji naslonjali za glavo sta aktivni, zadaj telesa potnikov varujejo trije tritočkovni varnostni pasovi. Za otroški sedež so dodana pritrdilna mesta isofix. V prid več prostora v notranjosti je velikost prtljažnika omejena na 440 litrov. Kot zanimivost omenimo posebno kljuko, ki omogoča odpiranje tudi iz notranjosti (če vas zaprejo vanj, denimo).
Ob zagonu motorja prijetno preseneti njegovo tiho delovanje: to so opazili tudi tržniki in hitro zapisali, da Kia Opirus v mirovanju ni glasnejša od 36 decibelov. Tudi med vožnjo je hrup zelo zmeren, razen v najvišjih vrtljajih, ko pa se tudi spodobi, da iz šestih valjev zarohni.
Podvozje temelji na tistem iz Hyundaija Equusa (pri nas ga ne poznamo), a je prilagojeno evropskemu okusu. Spredaj je kolesni par vpet na dvojni trikotni vodili, zadnja prema pa je prostorska, torej opremljena z več vzdolžnimi in prečnimi vodili. Pri bogatejši različici GL so dodali še lektronsko krmiljene blažilnike, ki skrbijo za stabilnejšo lego in manjše pokimavanje karoserije med pospeševanjem oziroma zaviranjem.

Zelo zmogljiv in uglajen motor

Zaradi močnega motorja (šestvaljnik s prostornino 3497 kubičnih centimetrov doseže največjo moč 149 kW/203 KM pri 5500 vrtljajih v minuto) in velikega navora (298 Nm pri 3500 vrtljajih v minuti), 90 odstotkov najvišje vrednosti pa je na voljo med 2000 in 5000 vrtljaji) Opirus kljub veliki teži 1822 kilogramov suvereno pospešuje (do 100 km/h v 9,2 sekunde) in se hitro odziva na voznikove želje. Samodejni menjalnik se je izkazal za dovolj uglajenega. Za dinamičnejše voznike je na voljo športnejši režim vožnje.

Kiina prestižna limuzina

V prvih kilometrih se je Kia Opirus dobro izkazala. A zdaj so na vrsti kupci. Za 4,8 metra dolgo, 1,85 metra široko in 1,49 metra visoko limuzino s tako močnim motorjem se jih seveda ne tare. Vseeno pa si pri Kii želijo odščipniti kakih pet odstotkov trga podobnih avtomobilov v Evropi. In ne primerjajo se z mercedesi in audiji ter beemveji, ampak raje z renaultom vel satisom, s peugeotom 607, oplom omego, nissanom maximo in toyoto camry. Glede na vso vgrajeno opremo in napovedano ceno (točno bomo zvedeli ob začetku prodaje pri nas) cilj ni nedosegljiv.

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih