Novice

29.07.2003

Prestižnost že na prvi pogled
Večer, 17.julij 2003

Kia do leta 2010 namerava postati eden petih največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu. Zaradi boljše prepoznavnosti znamke je kot vrh ponudbe nastala limuzina Opirus, sicer pa bo kia svojo ponudbo izpopolnila še v vseh nižjih razredih.
Ker se tudi v Koreji zavedajo zniževanja stroškov, je Opirus prevzel osnovo največjega korejskega avtomobila (Hyundaievega modela Equus, ki je nastal v sodelovanju z japosnkim Mitsubishijem), ki so jo nato nadgradili v najbolje opremljeno Kio, kadarkoli ponujeno mednarodnemu tržišču. Rezultat je prostorna limuzina zgornjega razreda z elegantnim videzom.

Notranjost je obdelana s kakovostnimi materiali, predvsem pa dobro opremljena, saj ima Opirus poleg nabolj prostorne notranjosti tudi največ serijske opreme med vsemi vozili v razredu. Vanjo so zajeli usnje, ksenonske žaromete, električni pomik presdnjih sedežev in tudi volanskega obroča s spominom, tako prednja sedeža kot tudi zadnja klop so električno ogrevani, klimatska naprava je dvopodročna, med varnostnimi dodatki pa so serijski elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP, zavorna dodatka ABS in BAS, sistem proti zdrsu gnanih koles TCS, aktivni vzglavniki in osem zračnih blazin. Volanski obroč je narejen v kombinacji lesa in usnja, na njem pa so nameščena stikala za upravljanje radijskega sprejemnika in tempomata. Med posebnosti bi lahko šteli tudi dve, sicer značilno »mercedesovski« lastnosti – nožno aktiviranje ročne zavore in shemo stikal za nastavitev sedežev na vratih.

Podvozje je zasnovano v skladu z namembnostjo vozila, vsa kolesa so vpeta posamično, sestavljeno pa je iz dvojnih trikotnih vodil spredaj in večvodilne zadnje preme. Kljub nekaj več nagibanja v zavojih se je v prvih kilometrih vožnje izkazalo za precej udobno in tiho. Nasploh je v notranjosti hrupa zelo malo zaradi uporabe številnih za zvok vpojnih materialov in posebne izvedbe izpušnega lonca.

Motor je zaenkrat le eden – 3,5-litrski šestvaljnik V-oblike, katerega osnovo predstavlja že znani motor iz Sorenta, v tej različici pa zmore 149 kW (203 KM) in 298 Nm navora. Motor preko petstopenjskega avtomatskega menjalnika, opremljenega z zaporo hidromehanske sklopke v prid manjši porabi goriva, žene prednji kolesi. Tako gnan Opirus doseže najvišjo hitrost 220 kilometrov na uro, z mesta do 100 kilometrov na uro pa pospeši v 9,2 sekunde. V povprečju naj bi se zadovoljil z 11,4 litra goriva na sto prevoženih kilometrov. Glede na to, da je Opirus v Koreji na voljo tudi z 2,7- in 3-litrskima šestvaljnikoma V-oblike, je verjetno, da bo kateri kmalu naprodaj tudi pri nas, medtem ko dizelski motorji zaenkrat niso predvideni.

Tudi cena za Opirusa, ki bo k nam zapeljal oktobra, še ni znana, znašala pa naj bi okrog sedem milijonov tolarjev.

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih