Novice

12.12.2002

Sorento - vrhunski bojevnik, Dnevnik, 7.12.02

Mila podoba in ime skrivata bojevnika, ki se bo boril za prvo mesto med rekreacijskimi terenci.
Če je veliko babic, pravijo, je dete bolj kilavo. Ampak to se pri sorentu ni zgodilo: razvila sta ga skupaj Kia in Hyundai, svoje pa so dodali še nekateri najbolj znani evropski proizvajalci sklopov.

Tako je nastal še en všečni rekreacijski terenec, ki bi utegnil povzročati vse večjemu krogu tekmecev kar hude skrbi: zaradi podobe, prostornosti, opreme, motorjev, terenskih zmogljivosti in nenazadnje zavoljo cene. Ta se pri nas začne za različico z 2,5-litrskim dizlom pri 5,74 milijona, januarja bo prišlo še kaj cenejšega, pa tudi dražjega.

Sorento je že nekaj časa na slovenskem trgu, prodajali pa so ga tako (novembra 19, skupaj že 50, pa še 100 za Hrvaško, Bosno in Jugoslavijo), da uvoznik sploh ni utegnil prej pripraviti uradne predstavitve. Kupci so posegli po všečno oblikovanem prostočasovskem terencu, ki kaže bolj cestna nagnjenja, pod karoserijo pa skriva vrsto terenskih adutov.
Primerjava pokaže, da gre za domala najbolj prostorni avto te skupine, saj so mu določili eno najdaljših medosij (2,71 metra), čeprav po dolžini (4,57 metra) sodi bolj v sredino. Tako bodo potniki, dva spredaj in trije zadaj, našli dovolj prostora, navdušili jih bodo številni predali in odlagališča ter že v osnovi velik prtljažnik (900 litrov), ki se povečuje do skorajda enoprostorskih 1960 litrov. Vrata se odpirajo visoko (110 stopinj), ločeno zgornji stekleni del. Pripravljeni so že nosilci strešnega prtljažnika, sorento pa zmore potegniti do 2,8 tone težko prikolico.

Varnost

Trdnost in varnost med drugim zagotavlja okrepljena karoserija z deformacijskimi območji, ki je pripeta na šasijo. Prednji posamično vpeti kolesi s trikotnimi vodili sta bolj značilni za luksuznejše avte, toga zadnja prema s petimi vzdolžnimi in prečnimi vodili pa skrbi za stabilno lego in blažitev udarcev na neravnem terenu. Za udobnejšo vožnjo v prav vseh razmerah so izbrali plinske blažilnike Sachs, opcijsko pa si je mogoče izbrati napravo za samonastavljanje višine zadnje preme glede na teren in obtežitev.
Sorento se je v primerjalnih testih tudi z bistveno dražjimi tekmeci izvrstno obnesel pri zaviranju, saj se je za dobri dve toni po hitrosti 100 km/h ustavilo po manj kot 44 metrih, za kar skrbijo štiri kolutne zavore, ojačevalniki zavorne sile in Boschev ABS.

Pogon

Borg-Wagner je za novinca razvil dva sistema štirikolesnega pogona, pač odvisno od potreb in plačilne pripravljenosti. Preprostejši je ročno priklopljiv, s stalnim pogonom na zadnjo os, z okroglim gumbom pa do hitrosti 80 km/h lahko dodatno priklopite prenos na prednji kolesi in če zahteva terenska vožnja zraven še reduktorsko razmerje. Samodejni štirikolesni pogon pa s pomočjo viskozne sklopke prenaša glede na podlago navor z zadnjih koles (razmerje 50 do 100 odstotkov in še polovična zapora diferenciala) na prednji v razmerju od 0 do 50 odstotkov.

Motor

Prve »slovenske« sorente poganja 2,5-litrski dizelski štirivaljnik CRDi s 16 ventili in sodobnim (Boschevim) vbrizgom goriva prek skupnega voda. Glede hrupa in tresljajev je bencinsko miren, ob 140 konjih, ki avto potegnejo do najvišje hitrosti 170 km/h, pa je najpomembnejši navor 320 Nm že pri 2000 motornih vrtljajih. Sorento povprečno porabi le 8,5 litra plinskega olja na 100 km. Ta agregat je lahko povezan s 5-stopenjskim ročnim ali 4-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Samo ta pa je namenjen 195-konjskemu 3,5-litrskemu V6, ki naj bi stal 7,57 milijona.
Prepričljivi štirivaljnik pride januarja, kot tudi najcenejša različica (za 5,28 milijona tolarjev) s štirivaljnim bencinskim motorjem 2,4 litra (139 konj) z ročnim petstopenjskim menjalnikom.

Oprema

Sorenta je mogoče dobiti v treh stopnjah opreme, že osnovni LX premore dve zračni blazini, ABS, ročno priklopljiv štirikolesni pogon, električni paket, ročno klimatsko napravo, imitacijo lesa na armaturi, lita platišča itd. Naslednjemu, EX comfort, so med drugim dodali samodejno priklopljiv štirikolesni pogon, stranski varnostni zavesi (ne pa bočnih spredaj), samodejno klimo, v najvišjem, EX prestige, pa še samodejno nastavljanje višine avta v zadnjem delu, usnjeno oblazinjenje in ogrevana prednja sedeža.

Za sorento (ime zveni tako milozvočno, ker izvira iz znanega italijanskega mesta Sorrento) velja pa kot pri drugih kiah triletna garancija ali 100.000 prevoženih kilometrov. Predvsem ga ponujajo kot enega najbolj varnih rekreacijskih terencev (SUV), saj je pri preizkusnih trkih Euro-NCAP dosegel štiri varnostne zvezdice (od največ petih).

Zastopnik KMAG (Kia Motors Adria Group) pravi, da se pri nas proda na leto okrog 1100 teh avtomobilov, kjer vodita toyota RAV in hyundai santa fe. Njihov načrt je jasen: prodati več kot 150 sorentov in se spopasti za vodstvo.

Mila podoba in ime torej skrivata bojevnika.
AVTOHIŠA MTP d.o.o., prodaja vozil

AVTOHIŠA MTP d.o.o., prodaja vozil


Ulica 15. maja 10b , 6000 Koper

Salon

T: 059-150-600
Pon - Pet:08:00 - 17:00
Sobota:09:00 - 12:00

Servis

T: 05-630-96-00
Pon - Pet:08:00 - 16:00

Dodatna oprema

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih